"Nie da się ukryć, że samochodzik jest zgrabny i wygodny, szybkość do 90 km/h, no i przystępna cena jedyne 50.000 złotych. Prawie darmo !"
Menu serwisu
Strona główna
Historia Mikrusa
Opis i Dane techniczne
Galeria fotografii
Spis Mikrusów
Dokumenty
Media / Publikacje o Mikrusie
Artykuły / Wywiady / Inne
Zloty / Rajdy / Spotkania

Kontakt

Podziękowania i Linki
Współpraca
Na skróty...
Ksi±żka o Mikrusie MR-300
K o l o r y   M i k r u s ó w
Mikrus na wesoło :-)
Ciekawostki Mikrusowe
Mikrus MR-300 w 3D
Mikrus na Facebooku
Partnerzy:

ABC o Mikrusie:
www.mikrus.fora.pl


Forum Polskiej Motoryzacji: www.fpm.up.pl

Oldtimery.com:

MIKRUS i MEDUZA - Prototypy polskich samochodów popularnych

MIKRUS i MEDUZA Prototypy polskich samochodów popularnych.

Meduza i Mikrus, to dwa prototypy samochodu popularnego, opracowane przez Zakłady Sprzętu Komunikacyjnego w Mielcu. Pierwsze wozy s± Już gotowe i były demonstrowane 26 lipca w Ministerstwie Przemysłu Ciężkiego. Prototypy różni± się między sob± tylko szczegółami nadwozia. Naszym zdaniem Mikrus ma linię bardziej efektown±, a wyżej umieszczone reflektory zapewniaj± lepsze o¶wietlenie drogi. Mikrus i Meduza, to samochodziki naprawdę popularne.. Mały dwucylindrowy dwusuwowy silnik, dzięki niewielkiej pojemno¶ci skokowej, pozwala na utrzymanie ¶redniego zużycia paliwa w granicach 4,5 litra na 100 km. A więc koszty eksploatacji będ± niewielkie i samochodzik nie będzie nadmiernym obci±żeniem przeciętnie zarabiaj±cych rodzin. Tylko, żeby cena samochodziku była równie przystępna...

Obydwa prototypy s± wykonane bardzo starannie i maj± szereg ciekawych rozwi±zań. Na przykład, korzystne wrażenie robi prosta, a jednak naprawdę ładna przednia deska z wskaĽnikami i wył±cznikami, jak też i kierownica z jedn± szprych± - podobna do stosowanej w Citroen DS 19. W ogóle prototypy nie s± wykonane prymitywnie 1 na pewno nie ustępuj± produkowanym mikro-samochodzlkom zagranicznym. Jak widzimy, żerańskie FSO ma teraz poważnego konkurenta w Mielcu, konkurenta, który daje lekcję jak należy konstruować samochody. Oczywi¶cie prototypy musz± przej¶ć próby dla wyszukania ewentualnych usterek, a również i zakłady trzeba przygotować do podjęcia produkcji. Jak zwykle największym problemem będzie tłoczenie blach nadwozia. A więc wci±ż nie wiadomo, kiedy będziemy mogli kupić Mikrusa...

Przednie siedzenia s± odchylane dla umożliwienia doj¶cia do małego siedzenia tylnego, przeznaczonego w zasadzie dla dzieci. Przy odrobinie samozaparcia zmie¶cić się może i dorosły człowiek.
Zobacz zdjęcie
 

Kierownica z jedn± szprych± Jest podobna do stosowanej w Citroen DS 19. Pozwi±zanie tablicy rozdzielczej dobrze ¶wiadczy o konstruktorach z Mielca.
Zobacz zdjęcie:
 

Pełne uznanie dla Mikrusa - lini± nadwozia nie ustępuje on najbardziej udanym rozwi±zaniom zagranicznym. Meduza Jest mniej atrakcyjnym z dwóch wykonanych prototypów.
Zobacz zdjęcie Mikrusa i Meduzy:
 
Zobacz zdjęcie Mikrusa:
 

Auto Moto Sport 1957, nr 22.


Inne artykuły o Mikrusie :