MIKRUSY JUŻ W SPRZEDAŻY
Dla wszystkich wła¶cicieli i użytkowników samochodów czy motocykli, a dla przyszłych posiadaczy "Mikrusów", w szczególno¶ci dzień 11 listopada 1958 r. powinien być szczególnie pamiętny.
W tym wła¶nie dniu została ostatecznie podpisana umowa między wytwórc± a Motozbytem
o sprzedaż Mikrusów w Polsce. Umów takich jak ta, dotychczas nie było. Jej tre¶ć i założenia omówili¶my dokładniej w numerze 42(339) na str. 6, dzi¶ przypominamy tylko, że fabryka gwarantuje dostawy wszystkich czę¶ci zamiennych nawet importowanych, czyli, że Motozbyt nie będzie
musiał troszczyć się o produkcję brakuj±cych czę¶ci, o surowiec do nich dla wytwórcy i nie będzie musiał wykonywać tysi±cznych czynno¶ci z jego zasadnicz± prac± niezwi±zanych. Motozbyt natomiast zajmie się przygotowaniem odpowiednich opakowań do tych czę¶ci zamiennych. Samochody
opuszczaj±ce magazyny Motozbytu będ± przygotowane dla klienta, a więc umyte, wyczyszczone, a dalsz± opiekę nad nimi sprawować będzie fabryka, na razie poprzez Motozbyt i TOS, ale w każdej chwili, gdy uzna, że obie te instytucje nie wywi±zuj± się ze swych obowi±zków może z nimi
zerwać umowę i obsługę swych Mikrusów powierzyć komu¶ innemu. Już obecnie w Mielcu przechodz± kurs szkoleniowo-instruuj±cy pracownicy TOS'ów, a w póĽniejszym terminie i pracownicy MOTOZBYTU.
Fabryka zaopatruje TOS we wszystkie potrzebne czę¶ci zamienne. Gwarancja fabryki na Mikrusa
WSK Mielec obejmuje czas 9 miesięcy, względnie 10.000 km przebiegu, nie podlegaj± gwarancji tylko: żarówki, przewody elektryczne, ¶wiece zapłonowe i bezpieczniki. Przewidziano 4 przegl±dy gwarancyjne (bezpłatnie). Motozbyt zapewnia dostawę Mikrusów kolej± do wojewódzkich punktów
sprzedaży oraz od II kwartału przyszłego roku będzie sprzedawał katalogi i cenniki czę¶ci zamiennych. Kolory nadwozi najbardziej poszukiwane przez klientów wskazywane będ± fabryce przez Motozbyt. Niestety, nie udało się stworzyć funduszu dla Motozbytu na rozwój sieci handlowych
jak salony samochodowe, kryte parkingi magazynowe, dodatkowe reklamowe wyposażenie pojazdów, a co b. istotne - musiano również zrezygnować z bodĽców ekonomicznych, które mobilizowałyby Motozbyt do usprawnienia działalno¶ci.
W. J. T.