Modyfikacja wprowadzane przez użytkowników
Przedstawiam liste najczę¶ciej spotykanych modyfikacji Mikrusa, spowodowane one były często próbami dostosowywania auta do własnych potrzeb, brakiem czę¶ci zapasowych, duż± awaryjno¶ci± orginalnych podzespołów oraz zmian± prawa.
Nowelizacja Kodeksu Drogowego, na pocz±tku lat 60-tych spowodowała liczne modyfikacje oryginalnych Mikrusów.
Nowy kodeks wymagał stosowania dwu ¶wiateł hamulcowych i pomarańczowych kierunkowskazów. Jedni zakładali popularne lampy od Syren (zmieniaj±c kształt nadwozia) inni dodawali dodatkowe kierunkowskazy.
Modyfikacje przednich ¶wiateł i "¶migła": |
Mikrus z założonymi reflektorami od Skody Octavii oraz z przerobionymi migaczami i "¶migłem" |
|
|
Modyfikacje tyłu samochodu: |
Mikrusy ze zmienionymi kształtami nadwozia oraz z zamontowanymi ¶wiatłami od Syreny |
|
|
Mikrusy z zamontowanymi ¶wiatłami od Żuka |
|
|
Modyfikacje tylnej klapy: |
|
|
|
Mikrus z wymienionym prędko¶ciomierzem i przemalowan± desk± rozdzielcz± |
|
|
Mikrus z wymienion± cał± desk± rozdzielcz± i kierownic± |
|
|
Modyfikacje lub wymiany silnika, modyfikacje wydechu: |
1. Osłona cylindrów została obrócona o 180 st., zainstalowano koło pasowe które napędza alternator i dmuchawę. |
Zmodyfikowany silnik Mikrusa |
|
|
2. Silnik posiada szereg zmian, głównie w osprzęcie: Zamiast wirnika pr±dorozrusznika zainstalowane jest koło zamachowe z wieńcem zębatym, na osi wału założone jest koło pasowe z mechanizmem od¶rodkowym regulacji k±ta wyprzedzenia zapłonu, za¶
poprzez sprzęgiełko zamocowany aparat zapłonowy od Syreny 104,105 zmodyfikowany na dwa przerywacze. Do korpusu silnika zamocowany jest specjalny wspornik gdzie zainstalowano rozrusznik od rosyjskiej koparki DT oraz napędzany paskiem klinowym alternator od Dacii, na osi alternatora
umieszczony jest wiatrak od Trabanta. Wokół alternatora założona jest osłona od Trabanta która jest elementem turbiny współpracuj±ca z zmodyfikowan± osłon± cylindrów.Powietrze do turbiny dostarcza rura elastyczna od F126.
Aby Mikrus nie gubił kół po rozpięciu przegubów (co przy
niefortunnej konstrukcji mieleckich inżynierów, zupełnie nieprzemy¶lanej było powszechne), został zaprojektowany zespół wykorzystuj±cy przeguby od F125. Konstrukcja przegubu jest bardzo trwała i umożliwia bardzo szybk± wymianę na zapasowy. Cało¶ć sprawia, że Mikrus pozbył się wszelkich
wad konstrukcyjnych które zostały nam użytkownikom zaserwowane przez inżynierów z Mielca i Rzeszowa.
Dodam, że niemiecki Goggomobil nie sprawiał tylu problemów co nasz Mikrus.Oczywi¶cie w dzisiejszych czasach w pogoni za oryginalno¶ci± modyfikacje takie mog± się niektórym wydawać niezrozumiałe. |
Zmodyfikowane silniki Mikrusa |
|
|
|
Inne modyfikacje silnika: |
Nieorginalne, dorabiane wydechy |
|
|
|
|
Mikrus z zamontowanym silnikiem Fiata 126p |
|
|
Inne modyfikacje wygl±du: |
Obciete drzwi, w orginale drzwi zasłaniały całe progi |
|
|
Dorobiona klapa bagażnika |
|
|
Inne:
Lista innych tekstów i artykułów dostępnych obecnie na stronie: |
|
|
|