"Nie da się ukryć, że samochodzik jest zgrabny i wygodny, szybkość do 90 km/h, no i przystępna cena jedyne 50.000 złotych. Prawie darmo !"
Menu serwisu
Strona główna
Historia Mikrusa
Opis i Dane techniczne
Galeria fotografii
Spis Mikrusów
Dokumenty
Media / Publikacje o Mikrusie
Artykuły / Wywiady / Inne
Zloty / Rajdy / Spotkania

Kontakt

Podziękowania i Linki
Współpraca
Na skróty...
Ksi±żka o Mikrusie MR-300
K o l o r y   M i k r u s ó w
Mikrus na wesoło :-)
Ciekawostki Mikrusowe
Mikrus MR-300 w 3D
Mikrus na Facebooku
Partnerzy:

ABC o Mikrusie:
www.mikrus.fora.pl


Forum Polskiej Motoryzacji: www.fpm.up.pl

Oldtimery.com:

Modyfikacje Mikrusa
Modyfikacja wprowadzane przez użytkowników

Przedstawiam liste najczę¶ciej spotykanych modyfikacji Mikrusa, spowodowane one były często próbami dostosowywania auta do własnych potrzeb, brakiem czę¶ci zapasowych, duż± awaryjno¶ci± orginalnych podzespołów oraz zmian± prawa.

Nowelizacja Kodeksu Drogowego, na pocz±tku lat 60-tych spowodowała liczne modyfikacje oryginalnych Mikrusów. Nowy kodeks wymagał stosowania dwu ¶wiateł hamulcowych i pomarańczowych kierunkowskazów. Jedni zakładali popularne lampy od Syren (zmieniaj±c kształt nadwozia) inni dodawali dodatkowe kierunkowskazy.

 
Modyfikacje przednich ¶wiateł i "¶migła":
 Mikrus z założonymi reflektorami od Skody Octavii oraz z przerobionymi migaczami i "¶migłem"
 
 
Modyfikacje tyłu samochodu:
 Mikrusy ze zmienionymi kształtami nadwozia oraz z zamontowanymi ¶wiatłami od Syreny
 
 Mikrusy z zamontowanymi ¶wiatłami od Żuka
 
 Modyfikacje tylnej klapy:
 
 
Modyfikacje wnętrza:
 Mikrus z wymienionym prędko¶ciomierzem i przemalowan± desk± rozdzielcz±
 
 Mikrus z wymienion± cał± desk± rozdzielcz± i kierownic±
 
 
Modyfikacje lub wymiany silnika, modyfikacje wydechu:
1. Osłona cylindrów została obrócona o 180 st., zainstalowano koło pasowe które napędza alternator i dmuchawę.
 Zmodyfikowany silnik Mikrusa
 
 
2. Silnik posiada szereg zmian, głównie w osprzęcie: Zamiast wirnika pr±dorozrusznika zainstalowane jest koło zamachowe z wieńcem zębatym, na osi wału założone jest koło pasowe z mechanizmem od¶rodkowym regulacji k±ta wyprzedzenia zapłonu, za¶ poprzez sprzęgiełko zamocowany aparat zapłonowy od Syreny 104,105 zmodyfikowany na dwa przerywacze. Do korpusu silnika zamocowany jest specjalny wspornik gdzie zainstalowano rozrusznik od rosyjskiej koparki DT oraz napędzany paskiem klinowym alternator od Dacii, na osi alternatora umieszczony jest wiatrak od Trabanta. Wokół alternatora założona jest osłona od Trabanta która jest elementem turbiny współpracuj±ca z zmodyfikowan± osłon± cylindrów.Powietrze do turbiny dostarcza rura elastyczna od F126.
Aby Mikrus nie gubił kół po rozpięciu przegubów (co przy niefortunnej konstrukcji mieleckich inżynierów, zupełnie nieprzemy¶lanej było powszechne), został zaprojektowany zespół wykorzystuj±cy przeguby od F125. Konstrukcja przegubu jest bardzo trwała i umożliwia bardzo szybk± wymianę na zapasowy. Cało¶ć sprawia, że Mikrus pozbył się wszelkich wad konstrukcyjnych które zostały nam użytkownikom zaserwowane przez inżynierów z Mielca i Rzeszowa.
Dodam, że niemiecki Goggomobil nie sprawiał tylu problemów co nasz Mikrus.Oczywi¶cie w dzisiejszych czasach w pogoni za oryginalno¶ci± modyfikacje takie mog± się niektórym wydawać niezrozumiałe.
 Zmodyfikowane silniki Mikrusa
 
 
Inne modyfikacje silnika:
 Nieorginalne, dorabiane wydechy
 
 Mikrus z zamontowanym silnikiem Fiata 126p
 
 
Inne modyfikacje wygl±du:
 Obciete drzwi, w orginale drzwi zasłaniały całe progi
 
 Dorobiona klapa bagażnika
 


Inne:

Lista innych tekstów i artykułów dostępnych obecnie na stronie: