Nie tak dawno pytałem Was na jaki kolor w Mikrusie malowane były felgi. Temat ciekawy, bo prawie w każdym Mikrusie ten element pomalowany jest na inny kolor. Zaglądnąłem do dokumentacji konstrukcyjnej i… wszystko – no może prawie wszystko – już wiadomo.
Na rysunku znajdziemy uwagę: Malować lakierem na kolor nadwozia, niby więc wszystko jasne. Ale, widać, że słowo nadwozia zostało skreślone i dopisano kości słoniowej. Aby nie było za łatwo, cała uwaga numer 2 została skreślona…
Oto fragment rysunku ze wspomnianymi zapisami:
Najprawdopodobniej więc, pierwotnie malowano obręcze na kolor nadwozia, potem na kolor kości słoniowej. Zmiana, jak to zaznaczono na rysunku, została wprowadzona 15 czerwca 1959 roku i obowiązywała od IX serii produkcyjnej. Co to dokładnie oznacza? Jakie numery seryjne więc objęte zostały zmianą? Tą kwestię, a mianowicie powiązanie serii produkcyjnych z numerami samochodów opisaliśmy, dokładnie w naszej książce i tam odsyłam zainteresowanych (strona 207, „Mikrus MR-300 – 3 lata produkcji, 50 lat historii”).
Czy to wszystkie wersje malowania? Pewności nie ma, bo ktoś z jakiegoś powodu skreślił całą uwagę numer 2 z rysunku…