Dla wszystkich właścicieli i użytkowników samochodów czy motocykli, a dla przyszłych posiadaczy „Mikrusów”, w szczególności dzień 11 listopada 1958 r. powinien być szczególnie pamiętny.
W tym właśnie dniu została ostatecznie podpisana umowa między wytwórcą a Motozbytem o sprzedaż Mikrusów w Polsce. Umów takich jak ta, dotychczas nie było. Jej treść i założenia omówiliśmy dokładniej w numerze 42(339) na str. 6, dziś przypominamy tylko, że fabryka gwarantuje dostawy wszystkich części zamiennych nawet importowanych, czyli, że Motozbyt nie będzie musiał troszczyć się o produkcję brakujących części, o surowiec do nich dla wytwórcy i nie będzie musiał wykonywać tysiącznych czynności z jego zasadniczą pracą niezwiązanych. Motozbyt natomiast zajmie się przygotowaniem odpowiednich opakowań do tych części zamiennych. Samochody opuszczające magazyny Motozbytu będą przygotowane dla klienta, a więc umyte, wyczyszczone, a dalszą opiekę nad nimi sprawować będzie fabryka, na razie poprzez Motozbyt i TOS, ale w każdej chwili, gdy uzna, że obie te instytucje nie wywiązują się ze swych obowiązków może z nimi zerwać umowę i obsługę swych Mikrusów powierzyć komuś innemu. Już obecnie w Mielcu przechodzą kurs szkoleniowo-instruujący pracownicy TOS’ów, a w późniejszym terminie i pracownicy MOTOZBYTU.
Fabryka zaopatruje TOS we wszystkie potrzebne części zamienne. Gwarancja fabryki na Mikrusa WSK Mielec obejmuje czas 9 miesięcy, względnie 10.000 km przebiegu, nie podlegają gwarancji tylko: żarówki, przewody elektryczne, świece zapłonowe i bezpieczniki. Przewidziano 4 przeglądy gwarancyjne (bezpłatnie). Motozbyt zapewnia dostawę Mikrusów koleją do wojewódzkich punktów sprzedaży oraz od II kwartału przyszłego roku będzie sprzedawał katalogi i cenniki części zamiennych. Kolory nadwozi najbardziej poszukiwane przez klientów wskazywane będą fabryce przez Motozbyt. Niestety, nie udało się stworzyć funduszu dla Motozbytu na rozwój sieci handlowych jak salony samochodowe, kryte parkingi magazynowe, dodatkowe reklamowe wyposażenie pojazdów, a co b. istotne – musiano również zrezygnować z bodźców ekonomicznych, które mobilizowałyby Motozbyt do usprawnienia działalności.
W. J. T.