Tygodnik „Motor” – 1959, nr 25 – „Targi Poznańskie 1959”

Targi Poznańskie 1959

Fragmenty artykułu:

Już w dniu otwarcia tegorocznych, XXVIII Targów w Poznaniu rzuciło nam się w oczy pewne usystematyzowanie ekspozycji, oczywiście motoryzacyjnej – na obejrzenie całej ogromnej reszty niestety nie starczyło czasu. Wykształcone wyraźnie potrzeby polskiego rynku, z którymi mogli zapoznać się wystawcy w ubiegłym roku i które ostatnio znalazły swój wyraz w nakreśleniu zadań gospodarczych na III Zjeździe Partii – znalazły pewien oddźwięk w tym, co jest nam w Poznaniu oferowane. W dziedzinie motoryzacji – to przede wszystkim ciężkie pojazdy 10, 12, 15 i 20-tonowe o specjalnych nadwoziach, a więc dźwigi, chłodnie, wozy pożarnicze, samochody ze skrzyniami samowyładowczymi, ciągniki siodłowe i nieliczne autobusy. Wśród zamieszczonych zdjęć znajdą Czytelnicy tylko te eksponaty, które wydawały nam się najbardziej interesujące dla naszej gospodarki, lub też niewidziane dotyczas w kraju. Na bardzo wiele ciekawych pojazdów nie starczyło miejsca – bo tegoroczne Targi w dziedzinie pojazdów mechanicznych przeszły ilością eksponatów wszystkie ubiegłe spotkania przemysłowe w Poznaniu.

Wyroby Zakładów WSK zgrupowane na wspólnym stoisku. Motocykl WSK w Świdniku – zmodernizowany model M-06Z spotykał się z uznaniem zwiedzających Targi. W porównaniu z opisywanym przez nas (MOTOR 24/59) modelem posiadał on reflektor z wbudowanym weń licznikiem. Udana ekspozycja nowej WSK zbiegła się z dawna oczekiwaną przez nas i przez naszych czytelników okazją przekazania Redakcji motocykla testowego przez WSK ŚWIDNIK: badanie drogowe rozpoczniemy natychmiast po dotarciu motocykla. Ale wróćmy do MTP: obok na zdjęciu MIKRUS MR-300 z WSK w MIELCU I RZESZOWIE – coraz pewniejszymi krokami wkraczający na nasz rynek motoryzacyjny. Eksponaty ma Targach lakierowane były w kolorze zielonym, szarym i nawet dwubarwnie w żółto-koralowym zestawieniu lakierów: zagraniczni dziennikarze, z którymi rozmawialiśmy na temat MIKRUS-ów m. in. nasz współpracownik z Londynu pan David Scott podkreślali jego doskonale wykończenie równe samochodom zach.-europejskim.

Skan artykułu

Zdjęcie Mikrusa ilustrujące artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *